tisdag 11 maj 2010

Min blogg om mina kära pelargoner

Jag tänkte använda den här bloggen till att lägga ut nya foton på mina pelargoner när de blommar.

Längre ned, till höger på sidan, finns de olika sorterna. Jag uppdaterar dem allt eftersom pelargonerna blommar.

Det är här de flesta av dem bor.
Jag övervintrar de flesta i växthuset med bubbelplast och värmefläkt som går igång när temperaturen sjunker under +5 grader.
En del står även i källaren där det är ganska så svalt, runt +10.












3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och många som redan blommar. lycka till under odlingssäsongen.

    SvaraRadera
  2. Kul med en pelargonblogg! Har själv drabbas av "pelargonsjukan" så samlíngen växer, man vill ha mer o mer...Har ingen egen blogg men återkommer gärna hit! Hälsningar Rita

    SvaraRadera
  3. Sarah Henriksson9 juni 2010 kl. 11:35

    Hej!

    Tack för att du svarade mig. Synd att du inte hade pelargonerna kvar men jag är ps medlem så jag får leta vidare.

    Mvh Sarah Henriksson

    SvaraRadera