torsdag 5 juli 2012

Städar bland alla dessa förb.. vackra pelargoner

Jag städar och städar i växthuset.
Attans pelargoner att skräpa.
Och tomaterna, chilin och gurkan förstås.

Ekeby Dennis
heter den här nya stjärnan som har en märklig rödorange färg.
Den verkar rejäl, växer fort och blommar bra.
.
Den här vackra stjärnpelargonen har jag slarvat bort
namnskylten på. Men hoppas att jag snart ska få hjälp
av pelargonfolket hos Facebook.

P. Preamorsum

är namnet på denna overkliga vildpelargon.

Piusarna, alltså mina egna sorter, står på ett eget
ställe i växthuset.

Bullareblomman

Plantan hade fyra taniga grenar och på varje en stor blomma.

Jag klippte av blommorna och knipsade lite på var ynklig gren.
Hoppas att den börjar växa nu. För Bullareblomman är fin
tycker jag.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag är en pelargonfrälst som letar efter en viss pelargon! Ununges Astrid Stolt! och när jag googlade på det så kom din sida upp =)Har du nån kvar? och skulle du kunna tänka dig att sälja nåt skott? =)jag söker även dom andra Unungepelargonerna, inga du har?

    Hoppas på svar! =)
    mvh Emma

    SvaraRadera